اتاق فرار و هر آنچه باید درباره آن بدانید ماگرتا | allescape
شاید آنها برای شما راهحلی نداشته باشند؛ اما با پیگیری نظرات آنها در آینده، شاید به بسیاری از مشکلات بازی پی ببرید. هر وقت با یک طراح جدید صحبت میکنیم و بحث به چگونگی معمای آنها میرسد، به آنها میگوییم که معمای آنها خیلی سخت هست. لبخندی میزنند و احتمالاً هیچ توجهی هم نمیکنند و کار خودشان را انجام میدهند. بعدازاینکه اتاقشان ساخته میشود و بازیکنان اتاق فرار برای بازی به مجموعه مراجعه میکنند، متوجه میشوند که بازی آنها معماهای سخت و بیربط زیادی دارد. این بدان معنا نیست که ما به دنبال طراحی معماهای ساده هستیم و نمیتوانیم معمای سخت طراحی کنیم. تمام معماها میتوانند با گمراه کردن و سرنخهای نامفهوم، سخت و پیچیده شوند که در این صورت نهتنها بازیکنان با چالش روبرو نمیشوند، بلکه میپذیرند که ناعادلانه شکستخوردهاند.
- بازی اتاق فرار بازی چندان سختی نیست و تنها موقعیت استرسآور آن تمرکز کردن را دشوار میسازد.
- طراحان این بازی با توجه به سناریوهایی که پیاده سازی می کنند، شرایط سنی هم برای بازیکنان نظر می گیرند که از این رو باید به آن ها توجه داشته باشید تا بتوانید نهایت لذت را بجای ترس ببرید.
- در هر حال، اختصاص پنج دقیقه برای هر پازل خاص، می تونه یه قانون پذیرفته شده برای طراح ها باشه.
- اگه طرفدار پروپاقرص اسکیپ روم باشید، میدونید که اغلب بازیها، بازیگرهایی دارن که هرکدوم نقش خاصی رو توی سناریو بازی میکنن.
- همیشه باید معماها و پازل هاتون رو با یک یا چند گروه امتحانی تست کنید.
- اگه برای طراحی اتاق فرار به دنبال ایده می گردین، پیشنهاد میدم یه سری به مجموعه اتاق های فرار انیگما بزنین و از خلاقیت ها و طراحی های خاصشون کمک بگیرین.
یکی از مهمترین ارکان انتخاب نور که پیشتر به آن پرداختیم، توجه به رنگهای موجود در اتاق است. باید این را بدانیم که چشمان بازیکنان با توجه به مخروطهای تشکیلدهنده، رنگهای موجود در اتاق را به یک شکل نمیبینند. طراحان حرفهای همیشه باید برای انتخاب معماهایی که در آن از رنگ و نور استفاده شده است، آنها را در نور واقعی اتاق و زمانی که بازیکنان قرار است در آن بازی کنند انتخاب میکنند. رنگی که شما برای هر اتاق انتخاب میکنید، فضای اتاق شما را تعریف میکند. طراحان اتاق فرار، رنگهایی را انتخاب میکنند که علاوه بر ایجاد تأثیرپذیری بیشتر سناریو، جاذبه حسی و عاطفی اتاق را بیشتر کند. تنوع رنگ در اتاق فرار از احساس خستگی برای بازیکنان جلوگیری میکند و بازیکن هر بار با دیدن تصاویر جدید به اهمیت احترام طراح به بازیکنان پی خواهد برد.
قدم هشتم: تبلیغات و معرفی اتاق فرار
توی قسمتهای بعدی مقاله، ادامه مراحل و نکات مربوط به راه اندازی و ساخت اتاق فرار رو برای شما توضیح میدیم. خوشحال میشیم که نظرات و پیشنهاداتتون رو در مورد این مقاله و جزئیات دیگری که باید واسه طراحی یه اسکیپ روم خفن در نظر داشت، برامون خدمات کارخانه اتاق فرار کامنت کنید. قفلها جزء اصلی اسکیپروم هستن و آشنایی با انواع قفلها میتونه توی مسیر ساخت اسکیپ روم به شما کمک کنه.
طراحی و ساخت اتاق فرار
هنگامیکه بازیکنان وارد اتاق جدید میشوند، حسی که نسبت به دکور و فضاسازی آنجا در بدو ورود دارند، بسیار مهم است که باید رصد شود. بدیهی است که اگر بازی برای افراد بالای 17 سال طراحی شده است. قبل از شروع انتخاب لیست برای بازیکنان، باید از خود بپرسیم که این بازی برای چه کسانی طراحی شده است؟ این سؤالی است که در مراحل قبل و پیش از شروع طراحی اتاق نیز به آن پاسخ دادهایم؛ بنابراین فقط کافی است آن را دوباره مرور کنیم. انتخاب آهنگهایی یکنواخت برای بازی که صرفاً مربوط به سناریو هستند، اشتباه است. از این بدتر، برخی از اتاق فرارها از موسیقیهای بهیادماندنی فیلمهای محبوب استفاده میکنند.
قانون 3: به سوالات احتمالی بازیکن ها جواب بدید.
مخصوصا در اتاق فرار ترسناک، جلوههای ویژه میتوانند شما را واقعا وارد حس ترس و وحشت کنند. همچنین عوامل مختلف در این نوع اتاق فرار باعث از بین بردن تمرکز شما میشوند. در یک اتاق فرار حرفهای به عنوان مثال ممکن است با گوش دادن به صدایی که از یک جسم بیرون میاید بتوانید رمز اتاقی را پیدا کنید.